AdWords – Online markedsføring

Køb dig til placeringer du ikke kan opnå med SEO, og som du vil have for den rigtige pris

Online markedsføring som Adwords; er de annoncer, du ser i toppen af dit søgeresultat og til højre på din skærm – dem kan du købe og få markedsført dine produkter online.

Google lever af disse adwords annoncer og har skabt et sindrigt system, så du kan ramme dine brugere på konkrete søgeord og i geografiske regioner samt på sider Google anbefaler (displaynetværket).

Med sindrigt skal forstås, at det er ganske komplicerede og noget nørdede opsætninger og tankegange, du skal sætte dig ind i for at ramme rigtigt. Ellers risikerer du at spilde for mange kroner på klik, der ikke bringer forretning eller værdi til dig.

Lad os først dvæle ved forskellen mellem søgeresultat og annoncering. Sæt dig i brugerens sted og søg – stop så op og tænk over hvorfor du søger. Netop svaret på det spørgsmål giver dig forståelse for om dine annoncer virker. Ganske ofte er det vores indgang til Google søgningen, der afgør om vi er positive overfor søgeresultatet eller overfor annoncerne. Eksempelvis forskellen på kattemad og billig kattemad – det er en rimelig antagelse, at du er ude efter viden og inspiration når du søger på kattemad og er afklaret om, at du vil købe billig kattemad når du skriver det. Tænk så lidt over, om du vil klikke på annoncer når du skriver kattemad eller er mere motiveret når du søger på billig kattemad.

Ordet kattemad er ret dyrt at købe i AdWords medens billig kattemad er billig og helt sikkert giver flere klik fra købere. Altså skal du virkelig overveje hvilke ord eller sætninger, der er værd at købe for dig.

System fra Google

Når du køber, er der et detaljeret system for at give bud eller sætte maksimum for de enkelte ord og hvad du vil betale Google for hvert klik. Det er et imponerende system Google tilbyder dig, men også ganske uoverskueligt ind imellem, så du skal forberede dig på at bruge en del tid på, at styre dine AdWords kampagner.

Google tilbyder dig et system, hvor du kan opsætte mål for konverteringer – det vil sige en måde at måle på om brugerne gør det du ønsker, når de har klikket på dine AdWords annoncer. Så du skal beslutte dig for hvad det må koste dig at få en kunde i butikken eller hvor mange, der skal klikke før du er tilfreds med de køb det afstedkommer. Lyder det kompliceret? – det er det egentlig også og alligevel ganske logisk.

Succes med Google AdWords markedsføring

Online markedsføring som Google Adwords markedsføring er vejen til at få dit salg eller besøgende til at eksplodere, hvis produktet, AdWords annoncerne og søgeordene er rigtige og din pris og service er god. Google AdWords er ganske enkelt vejen til succes for salget af en lang række varer. Og husk det særlige er, at du bestemmer hvor mange penge pr. dag, du vil bruge på Google AdWords annoncering og du betaler ikke noget for visningen – kun for klikkene.

Forudsætningen er, at du er i stand til at udvælge de rigtige søgeord og sætninger – derfor skal du tilføje et niveau mere til din søge- og konkurrentanalyse.

Fakta om Google AdWords:

  • AdWords annoncer vises kun til personer, der søger på ord eller sætninger, der er relevante for AdWords annoncens ordlyd og indhold,
  • Du betaler kun for klik og ikke for visninger
  • Du sætter rammen for, hvor mange penge du vil bruge pr. dag,
  • Du kan tilpasse din pris efter, hvor og hvornår og for hvert enkelt ord,
  • Du kan styre hvornår og hvor dine Google AdWords annoncer skal tages med i visningerne,
  • Du kan køre målrettede AdWords kampagner i byer, områder eller udfra afstanden til dig,
  • Google fortæller dig, hvis dit beløb pr. dag er for lavt og hvor mange klik du går glip af,
  • Du kan ændre AdWords annoncernes tekst, søgeord og indstillinger med umiddelbar effekt,
  • Du kan sætte AdWords annoncen på pause og aktivere den som du ønsker,
  • Du kan standse din Google AdWords med få klik.
Få overblik over søgeoptimering og Google AdWords
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Print this pageEmail this to someone