SEO optimeret tekst
“Din trafik svarer til synligheden af din kommunikation”
Så enkelt kan det siges. Du skal bruge tid på dine tekster så de bliver bedst søgemaskineoptimeret– det skærper også din egen opfattelse af dine varer og din viden. Det sætter dig i brugeren og kundens sted og gør dig til rytteren over hestens krumspring. Det giver dig det helt nødvendige fundament til, at Google kan vurdere og placere dig rigtigt til de søgeord kunderne bruger. Det er med andre ord den bedste og mest givtige øvelse, du skal give dig selv og din forretning.
…Og det er nu engang teksten Google læser på din hjemmeside og placerer dig efter – egentlig ganske logisk og enkelt. Du har selvfølgelig lavet en søgeordsanalyse og en konkurrentvurdering og du har udvalgt de søgeord der er vigtigst for dig. Du har også sat dig i dine kunder og brugeres sted og du har fundet de værdiord dine kunder lægger vægt på. Det er ord som tryghed, leveringssikkerhed, kvalitet, robust, stabil, billig, miljørigtig, energi venlig, holdbar, lydløs, med meget mere.
Så er du klar til at skrive dine optimerede tekster.
Her er nogle gode almindelige råd til dit tekstarbejde. Du kan udskifte ordet produkt med holdning, synspunkt – det kommer ud på et.
Optimer overskriften
En overskrift skal indeholde produktets navn og gerne funktion.
Optimer indledningsteksten
Helst 2 sætninger, maksimalt 3
Du vil opnå: “Det kan det for dig”
Titel på produkt og derefter anvendes som xxxxx.
Hvad gør produktet for modtageren: Effektiviserer, bedre kvalitet, økonomi, sikkerhed.
Optimer indhold i hovedteksten
Du vil opnå: “Det kan det for dig”
Beskriv produktet ved at starte med at gentage indledningens påstand og skriv derfor er xxxx .
Dokumenter produktets tekniske fordele og hvad det kan anvendes til.
Skriv det vigtigste først og uddyb senere – og gør det overskueligt.
Afslutning
Knips med fingrene og se køberen for dig – dan dig et billede af ham.
Læs teksten igen med hans briller – Er teksten rigtig?