SEO optimeret tekst

“Din trafik svarer til synligheden af din kommunikation”


Så enkelt kan det siges. Du skal bruge tid på dine tekster så de bliver bedst søgemaskineoptimeret– det skærper også din egen opfattelse af dine varer og din viden. Det sætter dig i brugeren og kundens sted og gør dig til rytteren over hestens krumspring. Det giver dig det helt nødvendige fundament til, at Google kan vurdere og placere dig rigtigt til de søgeord kunderne bruger. Det er med andre ord den bedste og mest givtige øvelse, du skal give dig selv og din forretning.

…Og det er nu engang teksten Google læser på din hjemmeside og placerer dig efter – egentlig ganske logisk og enkelt. Du har selvfølgelig lavet en søgeordsanalyse og en konkurrentvurdering og du har udvalgt de søgeord der er vigtigst for dig. Du har også sat dig i dine kunder og brugeres sted og du har fundet de værdiord dine kunder lægger vægt på. Det er ord som tryghed, leveringssikkerhed, kvalitet, robust, stabil, billig, miljørigtig, energi venlig, holdbar, lydløs, med meget mere.
Så er du klar til at skrive dine optimerede tekster.

Her er nogle gode almindelige råd til dit tekstarbejde. Du kan udskifte ordet produkt med holdning, synspunkt – det kommer ud på et.

Optimer overskriften


En overskrift skal indeholde produktets navn og gerne funktion.

Optimer indledningsteksten


Helst 2 sætninger, maksimalt 3
Du vil opnå: “Det kan det for dig”
Titel på produkt og derefter anvendes som xxxxx.
Hvad gør produktet for modtageren: Effektiviserer, bedre kvalitet, økonomi, sikkerhed.

Optimer indhold i hovedteksten


Du vil opnå: “Det kan det for dig”
Beskriv produktet ved at starte med at gentage indledningens påstand og skriv derfor er xxxx .
Dokumenter produktets tekniske fordele og hvad det kan anvendes til.
Skriv det vigtigste først og uddyb senere – og gør det overskueligt.

Afslutning


Afslut med eksempler hvor produktet anvendes. Afslutningen skal være en opsummering af hovedteksten og er egentlig indledningen beskrevet anderledes og med eksempler. Hvis du ikke kan samle op på produktet på denne måde, skriv da altid eksempler, hvor produktet kan anvendes.
Når du har skrevet teksten
Knips med fingrene og se køberen for dig – dan dig et billede af ham.
Læs teksten igen med hans briller – Er teksten rigtig?
Få overblik over søgeoptimering og Google AdWords
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Print this pageEmail this to someone