Søgeoptimering - SEO - bliv fundet i Google med organisk søgeoptimering

Hvad er søgeoptimering og hvilke søgemaskiner skal du optimere til?

Søgeoptimering, også forkortet SEO, er nutidens suverænt mest effektive markedsføring og vidensspredning. Dine kunder er i dag integreret i at bruge Google og de finder det de vil – og Google vil!

Google anvendes både til at finde viden, svar, inspiration, varer, orientere sig med og meget mere. Samtidig bliver Google mere og mere individuel og vurderer den enkelte bruger og rammer ham/hende med de søgninger og aktiviteter Google vurderer du prioriterer. I fremtiden bliver dette mere og mere udbredt og markant og Googles logik spredes til dokument søgninger på egen maskine, vores organisering af billeder, deling af viden og dokumenter med mere. Med andre ord bliver vores adfærd Googliseret – lidt skræmmende!

I bund og grund er Google kun interesseret I at give den enkelte bruger, det de søger og det starter med søgeord. Det vil sige Google skal sikre, at de ved lige præcis, hvor vigtig din side er i forhold til de ord, der søges på. Tænk lidt over det. Her har vi altså en søgemaskine, der skal læse, tolke og rangere din hjemmeside udfra brugernes søgeønsker.
Derfor har Google et avanceret system til at tolke din sides vigtighed og placering ved hjælp af teknologi. Lad os tænke lidt over det og samle det op til nogle vigtige stikord:
Google læser alle ordene, Google rangerer efter placering i strukturen (menupunkt, overskrift, underoverskrift, brødtekst, antal gange de anvendes i teksten med videre). Google rangerer efter, hvor mange sider der er, hvor mange varer, hvor mange der linker til siden, hvor mange omtaler siden, hvor tit opdateres siden, hvor længe har den været online og så videre.

Det er egentlig ganske logisk – det er jo de samme spørgsmål vi stiller os, når vi skal vurdere om det er et besøg værd.

God søgeoptimering - SEO - starter med

  • at du har helt styr på dine tekster og struktur
  • at du har en klar opdateringsrytme,
  • at du har en politik for at linke internt på din side,
  • at du har ressourcer til at arbejde med søgeoptimering,
  • at andre linker til dig,
  • at du er aktiv i andre foraer på nettet end din egen hjemmeside.

Sunde øvelser når du skal søgeoptimere

Lav en søgeordsanalyse og en konkurrentanalyse

En søgeordsanalyse og en konkurrentanalyse giver dig en rigtig god forståelse for, om det du skriver og det dine brugere søger er i overensstemmelse med hinanden – der er nemlig ikke altid overensstemmelse. Du skal øve dig i at sætte dig i dine brugeres sted. Hvad betyder det, når de søger på ordet “kattemad” eller “god kattemad”, eller “billig kattemad” – hvilket resultat vil de klikke på i søgningsteksterne?

Bliv ved med at sortere ordene og stil dig i dine kunder position. Tænk på, at der vises en side med annoncer øverst og til højre og søgeresultatet nedenfor – hvad afgør hvad dine brugere klikker på, når de søger på bestemte ord. Tænk på hvor stor en forskel det gør hvis der er 1000 visninger i søgeresultatet og du kun får de 10% klik og hvad så hvis du fik 20 % – ja det er altså 100 klik mere med en 10 % forøgelse. Dette kan du opnå,ved at være præcis i dine tekster til søgemaskinen.

Google bestemmer hvordan du skal søgeoptimere

Vi kan ikke trylle, men lave godt håndværke

Dermed sagt, at Google konstant forandre sig og dine konkurrenter konstant udvikler sig = konstant søgeoptimering og kontrol er nødvendig for at beholde og forbedre din placering. Det er kommet for at blive og du skal indarbejde det i dine budgetter og tidsforbrug.

Samarbejde og tillid om din søgeoptimering (SEO)

  • Vi tilbyder et tæt og dedikeret samarbejde,
  • Vi har det bedst med at være løbende involveret i din placering og succes,
  • Vi ønsker at være din sparringspartner og vi ønsker at blande os i din hjemmesides opbygning, konkurrencen på dine søgeord, med mere,
  • Vi er sikre på, at det er her de bedste resultater skabes og gennem det langsigtede samarbejde,
  • Vi kan ofte give dig overslag på tidsforbrug og styre efter dem i dagligdagen.

Hvad skal du igennem når du skal søgeoptimere

Du har en række store opgaver foran dig, når du skal søgeoptimere grundigt og du skal arbejde med Adwords. Du skal afsætte ressourcer og økonomi til:

  • Søgeordsanalyse og konkurrenceanalyse,
  • Tekst arbejde og formuleringer, der passer til søgeordene,
  • Vurdere hvilke ord du bare vil vises på og lave AdWords,
  • Måle på trafikken i Google Analytics og justere dine ord og visninger.
Få overblik over søgeoptimering og Google AdWords
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Print this pageEmail this to someone